Regulamin Serwisu Internetowego „ePOLMED”

I. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Regulamin - niniejszy Serwisu Internetowego „ePOLMED”.
  2. Serwis - serwis internetowy dostępny pod adresem https://epolmed.pl/.
  3. Aplikacja mobilna – aplikacja udostępniana Pacjentowi przez Usługodawcę, przeznaczona do instalacji na Urządzeniu mobilnym oraz umożliwiająca korzystanie w ograniczonym zakresie z Serwisu.
  4. Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególnie przyznają zdolność prawną, która korzysta z Serwisu.
  5. Zarejestrowany Użytkownik - Użytkownik, który dokonał rejestracji indywidualnego Konta w Serwisie
  6. Konto – część Serwisu wydzielona dla danego Użytkownika.
  7. Administrator Serwisu – EPOLMED sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie ul. Stalowa 17, 41-506 Chorzów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach pod numerem KRS: 0000692041, NIP: 6312672729, kapitał zakładowy 5.000,00 zł, e-mail: [email protected].
  8. Umowa na korzystanie z serwisu – umowa zawierana z Użytkownikiem, który dokonał w Serwisie rejestracji Użytkownika obejmująca prawo do korzystanie z Konta.
  9. Umowa na newsletter – umowa zawierana z Użytkownikiem, który wyraził zgodę na otrzymywanie od Administratora Serwisu informacji handlowej w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  10. Umowa o Świadczenie Usług Medycznych - zawierana pomiędzy Administratorem Serwisu, a Użytkownikiem, z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu, umowa o świadczenie Usług Medycznych.
  11. Usługa Medyczna – opisana w treści Serwisu usługa medyczna służąca profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne, wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, złożone z określonej procedury zdrowotnej oraz niezbędników przekształceń, wymaganych do zrealizowania danego świadczenia zdrowotnego. Usługa Medyczna, w zależności od charakteru, może być również świadczona zdalnie za pomocą środków porozumiewania się na odległość (usługa telemedyczna). Usługa Medyczna może mieć również charakter niemedyczny.
  12. Rezerwacja Usługi Medycznej – funkcja Serwisu, pozwalająca Użytkownikom na rezerwację wizyty celem świadczenia Usługi Medycznej.
  13. Pacjent – osoba fizyczna, na rzecz której ma być wykonana Usługa Medyczna.
  14. Świadczeniodawca – podmiot leczniczy w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, który na zlecenie Administratora Serwisu wykonuje Usługi Medyczne na rzecz Pacjentów . Jeżeli nic innego nie wynika z Regulaminu wybór Świadczeniodawcy danej Usługi Medycznej należy do Administratora Serwisu.
  15. Dokumentacja Medyczna –usługa umożliwiająca dostęp do dokumentacji medycznej Pacjenta, w szczególności do niektórych wyników badań za pośrednictwem Konta.
  16. Siła Wyższa - oznacza zdarzenie będące poza kontrolą Stron lub Pacjenta i umożliwiające wywiązanie się ze swoich zobowiązań przez Stronę lub Pacjenta, a w szczególności działania wojenne (niezależnie od tego, czy wojna została wypowiedziana, czy też nie), rozruchy, zamieszki, strajki, lokauty lub naruszenia porządku publicznego, a także działania sił przyrody, takie jak w szczególności powódź, trzęsienie ziemi, temperatura, opad lub inne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonywanie swoich zobowiązań.
  17. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  18. Konsument – osoba fizyczna korzystająca z Serwisu w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  19. Kodeks Cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964r.
  20. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
  21. Zadaj Pytanie Lekarzowi – funkcjonalność Serwisu udostępniona w ramach Serwisu wszystkim lub wybranym przez Administratora Serwisu Użytkownikom.

II. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu i aplikacji mobilnej oraz świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  2. Serwis prowadzony jest przez Administratora Serwisu.
  3. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
    1. podstawowe funkcjonalności Serwisu,
    2. minimalne wymagania sprzętowe umożliwiające korzystanie z Serwisu,
    3. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta,
    4. zasady zawierania Umów o Świadczenia Medyczne za pośrednictwem Serwisu,
    5. tryb postępowania reklamacyjnego,
    6. zasady polityki ochrony danych osobowych,
    7. zasady zmiany Regulaminu.
  4. Minimalne wymagania sprzętowe umożliwiające korzystanie z Serwisu są następujące:
    1. Komputer, smartphone lub inne urządzenie z dostępem do Internetu;
    2. Dostęp do poczty elektronicznej;
    3. Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 56.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies; albo Google Chrome w wersji 61.0 lub nowszej, Opera w wersji 38, Edge, Safari 11.
  5. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Serwisu oraz pobrać go tutaj: https://epolmed.pl/regulamin/  i sporządzić wydruk.
  6. Podane w Serwisie informacje o Usługach Medycznych, a także o innych towarach lub usługach dostępnych do zakupu za pośrednictwem Serwisu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, nie stanowią natomiast oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.
  7. Administrator Serwisu dokłada starań, aby Użytkownicy mieli możliwość korzystania ze wszystkich funkcjonalności Serwisu w sposób nieprzerwany, zastrzega jednak możliwość czasowego zawieszania funkcjonowania niektórych lub wszystkich funkcjonalności Serwisu w celu przeprowadzania jego konserwacji, aktualizacji lub napraw.
  8. Administrator Serwisu może organizować samodzielnie lub wspólnie z innymi podmiotami konkursy, promocje i zabawy dla wszystkich lub niektórych Użytkowników. Warunki takich konkursów, promocji lub zabaw określane będą w odrębnych regulaminach dostępnych w ramach Serwisu.
  9. Wszelkie elementy graficzne, rozwiązania techniczne i inne elementy Serwisu, w szczególności kod HTML i XHTML, arkusze CSS, skrypty JavaScript i linki multimedialne, jak również programy komputerowe udostępnione za pośrednictwem Serwisu podlegają ochronie prawnej pod kątem praw autorskich przysługujących Administratorowi Serwisu lub innym podmiotom.
  10. Użytkownik nie ma prawa kopiować ani utrwalać elementów ani całości Serwisu w jakikolwiek sposób i w jakiejkolwiek formie, za wyjątkiem tych elementów, których kopiowanie lub utrwalanie zostało wyraźnie dopuszczone przez Administratora Serwisu.
  11. Administrator Serwisu zastrzega możliwość wprowadzania nowych funkcjonalności do Serwisu, modyfikacji funkcjonalności istniejących lub ich usuwania. Zmiany takie wymagają zmiany Regulaminu, wyłącznie w takim zakresie w jakim zmieniają prawa lub obowiązki Użytkowników lub Administratora Serwisu.
  12. Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem ze świadczonych za pośrednictwem Serwisu usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i ingerencji w te dane, co może spowodować w szczególności ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Serwisu. Takie skutki może wywołać również niezamierzona instalacja złośliwego oprogramowania. Administrator Serwisu nie rozpoznaje innych szczególnych zagrożeń związanych z korzystaniem z usług drogą elektroniczną.

III. Podstawowe Zasady Korzystania z Serwisu

  1. Użytkownicy mają możliwość założenia w Serwisie indywidualnego Konta poprzez dokonanie rejestracji w Serwisie.
  2. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnionego na stronach Serwisu, w którym Użytkownik musi podać dane oznaczone jako wymagane oraz kliknięcie w link aktywacyjny przesłany przez Administratora Serwisu na podany podczas rejestracji przez Użytkownika adres e-mail.
  3. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe. Użytkownik zobowiązany jest do podania kompletnych, prawdziwych danych.
  4. Aktywowanie Konta następuje po kliknięciu w otrzymany na adres e-mail link i zdefiniowaniu hasła zabezpieczającego dostęp do Konta. Hasło powinno składać się z przynajmniej 8 znaków, małej, wielkiej litery, cyfry oraz znaku specjalnego jak np. (!@#$%^&*) – wielka litera, cyfra jak i znak specjalny jest wymagany. Hasło powinno być znane jedynie Użytkownikowi.
  5. Administrator Serwisu może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z Serwisu za pośrednictwem jego Konta, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Serwisu ze skutkiem natychmiastowym w przypadku gdy Użytkownik:
    1. podał w trakcie rejestracji w Serwisie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszenie prawa osób trzecich;
    2. dopuścił się za pośrednictwem Serwisu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich w szczególności dóbr osobistych innych Użytkowników,
    3. dopuścił się naruszenia zobowiązań wskazanych w ust. 7 lub ust. 8 poniżej.
  6. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania z Serwisu nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Administratora Serwisu.
  7. Użytkownik korzystając z Serwisu zobowiązany jest w szczególności do:
    1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa
    2. niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Serwisu nie zamówionej informacji handlowej,
    3. korzystania ze Serwisu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania,
    4. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Serwisu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
    5. korzystania ze Serwisu w sposób zgodny ze wszystkimi, mającymi zastosowanie przepisami prawa oraz postanowieniami Regulaminu.
  8. Dokonując rejestracji w Serwisie, a także korzystając z Serwisu w jakikolwiek inny sposób, Użytkownik akceptuje niniejszy Regulamin, a w szczególności jego postanowienia o charakterze umownym regulujące stosunek między Użytkownikiem a Administratorem Serwisu oraz zobowiązuje się do przestrzegania prawa przy korzystaniu z Serwisu, w szczególności do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych innych osób, a także do poszanowania dóbr osobistych osób trzecich i Administratora Serwisu oraz poszanowania dobrych obyczajów.
  9. Umowa na korzystanie z Serwisu z Zarejestrowanym Użytkownikiem zawierana jest przez zarejestrowanie konta Użytkownika.
  10. Każdy Użytkownik może zaprzestać korzystania z usług w zakresie korzystania z Serwisu w każdym czasie opuszczając strony Serwisu. Użytkownik Zarejestrowany może rozwiązać umowę o korzystanie z Serwisu w każdym czasie dokonując wyrejestrowania Konta lub wypowiadając umowę na korzystanie z Serwisu, z tym zastrzeżeniem, że w brak Konta może uniemożliwić pełne korzystanie z Usług Medycznych. W celu wyrejestrowania Konta Zarejestrowany Użytkownik powinien skontaktować się z administratorem: kontakt@epolmed.pl
  11. Zarejestrowani Użytkownicy powiadamiani są o zmianie Regulaminu również mailem i mają 14 dni od dnia powiadomienia na rozwiązanie umowy na korzystanie z Serwisu przez likwidację Konta lub wypowiedzenie w terminie wskazanym w Regulaminie, jeżeli nie wyrażają zgody na zmiany. Postanowienie to nie ma zastosowania w przypadku zmian, które w żaden sposób nie ograniczają praw Zarejestrowanych Użytkowników ani nie zmieniają zakresu ich obowiązków.
  12. Umowa o newsletter zawierana jest z Użytkownikiem na czas nieoznaczony, a każda ze stron może ją rozwiązać w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym.
  13. Użytkownicy, którzy zawarli umowę na newsletter powiadamiani są o zmianie Regulaminu w zakresie usługi newsletter również mailem i mają 14 dni od dnia powiadomienia na rozwiązanie umowy o newsletter przez wypowiedzenie w terminie wskazanym w Regulaminie, jeżeli nie wyrażają zgody na zmiany.
  14. Administrator Serwisu może udostępnić wszystkim lub wybranym Zarejestrowanym Użytkownikom funkcjonalność: Zadaj Pytanie Lekarzowi. Funkcjonalność ta stanowi specjalny komunikator służący komunikacji Użytkownika z lekarzem w celu uzyskania krótkich i ogólnych informacji w przedmiocie ochrony zdrowia. Zadaj Pytanie Lekarzowi nie służy świadczeniu usług zdrowotnych i nie stanowi teleporady w rozumieniu odrębnych przepisów. Zadaj Pytanie Lekarzowi nie zastępuje konsultacji z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarzem specjalistą. Udzielający odpowiedzi lekarz ma dostęp do danych osobowych Użytkownika lub Pacjenta oraz jego Dokumentacji Medycznej. Dostępność lekarzy obsługujących Zadaj Pytanie Lekarzowi jest ograniczona, dlatego Administrator Serwisu nie gwarantuje takiej dostępności przez cały czas dla każdego Użytkownika.
  15. Administrator Serwisu może udostępnić wszystkim lub wybranym Zarejestrowanym Użytkownikom funkcjonalność polegającą na możliwości złożenia deklaracji wyboru lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) za pośrednictwem Serwisu spośród lekarzy współpracujących z wybranymi przez Administratora Serwisu Świadczeniodawców. Składając deklarację wyboru lekarza POZ Użytkownik gwarantuje, że dane podane w deklaracji są kompletne i prawdziwe.
  16. Administrator Serwisu może udostępnić wszystkim lub wybranym Zarejestrowanym Użytkownikom funkcjonalność polegającą na połączeniu informacji zawartych na Koncie z informacjami zawartymi na Koncie Pacjenta danego Użytkownika w serwisie internetowym polmed.pl („Konto Pacjenta”), w tym dokumentacji medycznej i historii korzystania z usług medycznych. Korzystając z tej funkcjonalności Użytkownik wyraża zgodę na przeniesienie informacji z Konta Pacjenta do Konta. Likwidacja lub wyrejestrowanie Konta Pacjenta nie będzie miało wpływu na dostępność informacji wcześniej przeniesionych do Konta.

IV. Umowy o Świadczenie Usług Medycznych

  1. Zawarcie Umowy o Świadczenie Usług Medycznych wymaga posiadania Konta, z wyjątkiem Usług Medycznych, co do których Administrator Serwisu wyraźnie zaznaczył, że posiadanie Konta nie jest wymagane.
  2. W celu zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Medycznych użytkownik powinien korzystając z Serwisu wybrać Usługi Medyczne, które nieoznaczone są jako „niedostępne”, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty oraz informacje dostępne na stronie Serwisu.
  3. Po podaniu przez Użytkownika korzystającego z Serwisu wszystkich niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie zamówienia.
  4. Jeżeli dana Umowa o Świadczenie Usług Medycznych przewiduje, że z Usług Medycznych korzystać mogą (również łącznie z Użytkownikiem) inni Pacjenci, Użytkownik zawierający Umowę o Świadczenie Usług Medycznych zobowiązany jest wskazać dane Pacjentów uprawnionych do korzystania z Usług Medycznych. Zmiana osób uprawnionych do skorzystania z danej Usługi Medycznej wymaga zgody Administratora Serwisu.
  5. Jeżeli dana Umowa o Świadczenie Usług Medycznych przewiduje, że w celu skorzystania z danej Usługi Medycznej należy dokonać Rezerwacji Usługi Medycznej, to zawarcie takiej Umowy wymaga dokonania Rezerwacji.
  6. Chwilą zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Medycznych jest wysłanie na adres e-mail podany przez Użytkownika potwierdzenia przez Administratora Serwisu.
  7. Umowa o Świadczenie Usług Medycznych może mieć formę:
    1. umowy o wykonanie konkretnie wskazanej w Umowie Usługi Medycznej lub Usług Medycznych i wówczas zawierana jest na czas wykonania tej Usługi lub Usług;
    2. umowy uprawniającej do dostępu do wskazanych Usług Medycznych przez czas określony podczas zawierania Umowy o Świadczenie Usług Medycznych w ramach zdefiniowanego abonamentu (dalej jako „Abonament”) i wówczas zawierana jest na czas określony wskazany w Umowie o Świadczenie Usług Medycznych. Okres uprawniający do korzystania z Usług Medycznych rozpoczyna się po 3 dniach od daty zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Medycznych. 
  8. W przypadku Umów o Świadczenie Usług Medycznych, których przedmiotem jest uzyskanie przez Użytkownika lub Pacjenta recepty (w tym e-recepty), Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że ostateczną decyzję w przedmiocie wydania recepty podejmuje zawsze uprawniony do tego lekarz. Celem potwierdzenia możliwości wystawienia recepty Użytkownik lub Pacjent może być poproszony o przekazanie informacji na temat swojego stanu zdrowia i dotychczasowego leczenia, w tym również o udostępnienie danych z Internetowego Konta Pacjenta (IKP). W przypadku braku udostępniania takich danych lub ustaleniu innych medycznych przeciwwskazań lekarz uprawniony jest do odmowy wydania recepty. Odmowa nie stanowi podstawy do zwrotu opłaty wniesionej przez Użytkownika z tytuły Umowy o Świadczenie Usług Medycznych.
  9. W każdym przypadku Usług Medycznych Administrator Serwisu lub Świadczeniodawca może poprosić Użytkownika lub Pacjenta o dostarczenie informacji na temat swojego stanu zdrowia i dotychczasowego leczenia, w tym również o udostępnienie danych z Internetowego Konta Pacjenta (IKP). W przypadku braku dostarczenia takich informacji przez Użytkownika lub Pacjenta Świadczeniodawca może odmówić realizacji danej Usługi Medycznej lub przesunąć jej termin.
  10. Administrator Serwisu zastrzega sobie możliwość kontaktowania się z Użytkownikiem za pośrednictwem poczty internetowej lub telefonicznie w celu potwierdzenia zamówienia lub wyjaśnienia niejasności.
  11. Dostępność świadczenia Usług Medycznych publikowana w ramach Serwisu, w tym termin ich świadczenia oraz cena, może być zróżnicowania w zależności od rodzaju Umowy o Świadczenie Usług Medycznych zawartej przez danego Użytkownika, miejsca świadczenia Usług Medycznych, dotychczasowej aktywności Użytkownika w Serwisie itp. Administrator Serwisu nie gwarantuje takich samych warunków dostępu do Usług Medycznych dla wszystkich Użytkowników.

 VI. Ceny i metody płatności

  1. Ceny Usług Medycznych podawane są w złotych polskich i są cenami brutto, tzn. zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT w wysokości wynikającej z obowiązujących przepisów.
  2. Użytkownik może wybrać udostępnione przez Administratora Serwisu formy płatności za zamówione usługi. W celu dokonania płatności z góry Użytkownik powinien kierować się informacjami dostarczonymi przez Administratora Serwisu lub operatora danej płatności. W przypadku płatności dokonywanych za pośrednictwem operatorów płatności, Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania regulaminów świadczenia usług przez takiego operatora. Administrator Serwisu dopuszcza następujące metody płatności:
    • Karta debetowa / kredytowa
    • BLIK
    • Szybki przelew online - bramka Tpay
    • Płatności odroczone - PayPO (bramka tPay), Blik PayLater (bramka tpay)
    • Płatności abonamentowe - TubaPAY
    • Apple Pay
    • Google Pay
  3. Warunkiem skorzystania z Usługi Medycznej jest wniesienie przez Użytkownika opłaty zgodnej z aktualnym w chwili zawierania Umowy o Świadczenie Usług Medycznych cennikiem i podanej w podsumowaniu Umowy o Świadczenie Usług Medycznych przed jej akceptacją przez Użytkownika. Cennik nie stanowi części Regulaminu.
  4. W przypadku zakupu Umowy o Świadczenie Usług Medycznych w formie Abonamentu, Użytkownik zobowiązany jest do dokonywania zapłaty kwoty Abonamentu po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego. Okresem rozliczeniowym jest jeden miesiąc kalendarzowy, chyba że co innego zostało podane w Umowie o Świadczenie Usług Medycznych.
  5. W przypadku zakupu Umowy o Świadczenie Usług Medycznych w formie Abonamentu Użytkownik wyraża zgodę, aby podana przy zawieraniu Umowy karta kredytowa, karta debetowa lub konto Użytkownika u operatora płatności było obciążana ceną, o której mowa w ust. 4 po zakończeniu każdego kolejnego okresu rozliczeniowego. W przypadku, jeżeli podana karta kredytowa, debetowa lub konto u operatora płatności nie będzie mogło zostać obciążone odpowiednią kwotą (np. z uwagi na upływ ważności karty lub brak środków), Użytkownik zostanie o tym powiadomiony na adres mailowy. W przypadku braku doprowadzenia przez Użytkownika do możliwości pobrania ceny za kolejny okres rozliczeniowy w terminie 7 dni od daty takiego powiadomienia Administrator Serwisu może rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług Medycznych w formie Abonamentu.
  6. W przypadku jeżeli Użytkownik nie dokonał opłaty za daną Usługę Medyczną zgodnie z zawartą Umową o Świadczenie Usług Medycznych, Administrator Serwisu uprawniony jest do:
    1. odmowy realizacji danej Usługi Medycznej,
    2. rozwiązania Umowy o Świadczenie Usług Medycznych.
  7. Do każdego Zamówienia wystawiana jest elektroniczna faktura bez VAT, która przesyłana jest Użytkownikowi wyłącznie na adres e-mail podany w Zamówieniu, na co Użytkownik wyraża zgodę.
  8. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na to, że w zależności od rodzaju Umowy o Świadczenie Usług Medycznych celem uzyskania określonej Usługi Medycznej zobowiązany będzie dopłacić kwotę zgodną z cennikiem dla danego rodzaju Umowy o Świadczenie Usług Medycznych. Wniesienie tej dodatkowej płatności jest warunkiem skorzystania z Usługi Medycznej, której dopłata dotyczy. Dopłatę można wnieść bezpośrednio na rzecz Świadczeniodawcy danej Usługi Medycznej przed skorzystaniem z Usługi Medycznej lub, jeżeli Administrator Serwisu zapewni taką funkcjonalność, za pośrednictwem Serwisu.

VII. Rezerwacja Usług Medycznych

  1. Skorzystanie z możliwości Rezerwacji Usług Medycznych odbywa się w trakcie zawierania Umowy o Świadczenie Usług Medycznych, a w przypadku Abonamentów później za pośrednictwem Serwisu lub dedykowanej infolinii i może być wymagane w celu skorzystania z danej Usługi Medycznej.
  2. W celu dokonania Rezerwacji Usług Medycznych Użytkownik wybiera jeden z dostępnych terminów wskazanych w Serwisie lub podczas rozmowy z konsultantem infolinii i dokonuje zatwierdzenia.
  3. Użytkownik otrzymuje na adres e-mail podany przy zawieraniu Umowy o Świadczenie Usług Medycznych potwierdzenie Rezerwacji Usługi Medycznej niezwłocznie po dokonaniu Rezerwacji Usługi Medycznej.
  4. Wyboru Świadczeniodawcy danej Usługi Medycznej dokonuje Administrator Serwisu, chyba że Administrator Serwisu udostępnił dla danej usługi możliwość wyboru Świadczeniodawców; wówczas Użytkownik może wybrać Świadczeniodawcę Usługi Medycznej w sposób wskazany przez Administratora Serwisu.
  5. W przypadku Umowy o Świadczenie Usług Medycznych z zakresu: pakiety profilaktyczne, szczepienia, diagnostyka, celem dokonania Rezerwacji Usług Medycznych z Użytkownikiem lub wskazanym przez Użytkownika Pacjentem kontaktuje się przedstawiciel Świadczeniodawcy odpowiedzialnego za wykonanie danej Usługi.
  6. Dokonując Rezerwacji Usługi Medycznej Użytkownik lub Pacjent zobowiązuje się, że uprawniony Pacjent stawi się w ustalonym terminie celem skorzystania z Usługi Medycznej. Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Administratora Serwisu lub Świadczeniodawcę w sposób opisany w ustępie poniżej o każdym przypadku braku stawiennictwa się Pacjenta w terminie ustalonym w Rezerwacji Usługi Medycznej.
  7. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że świadczenie niektórych Usług Medycznych może wymagać wcześniejszego przygotowania (np. przybycia Pacjenta na badanie na czczo) lub dostarczenia odpowiednich informacji (np. odnośnie alergii Pacjenta). W przypadku, jeżeli Pacjent nie spełni warunków świadczenia Usługi Medycznej Świadczeniodawca lub Wykonawca Usługi uprawnieni są do odmowy udzielenia świadczenia Usługi Medycznej. Administrator Serwisu dokłada starań, celem przekazania Użytkownikowi w formie mailowej wytycznych dotyczących przygotowania się do danej Usługi Medycznej.
  8. W przypadku odwołania Rezerwacji Usługi Medycznej na krócej niż 48 h z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Pacjent lub Użytkownik, Użytkownikowi nie jest zwracana cena za zakupioną Usługę Medyczną.
  9. Postanowienia ustępów powyżej nie ograniczają uprawnień przysługujących Konsumentowi na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności w przypadku wystąpienia Siły Wyższej.
  10. W przypadku wystąpienia przeszkody w realizacji Usługi Medycznej w terminie wynikającym z Rezerwacji Usługi Medycznej z przyczyn leżących po stronie Administratora Serwisu, Świadczeniodawcy lub z powodu Siły Wyższej, Administrator Serwisu lub Świadczeniodawca może zaproponować Użytkownikowi zmianę terminu Rezerwacji Usługi Medycznej lub Świadczeniodawcy. W przypadku wyrażenia przez Użytkownika zgody, pomiędzy Stronami obowiązuje nowy termin Rezerwacji Usługi Medycznej.

VIII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy przez Użytkownika będącego Konsumentem

  1. Postanowienia niniejszego rozdziału mają zastosowanie do następujących umów zawartych z Konsumentem lub z klientem będącym osobą fizyczną zawierającą daną umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej:
    • Umowy na korzystanie z Serwisu,
    • Umowy na newsletter,
    • Umowy o Świadczenie Usługi Medycznej.
  2. Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym umowa została zawarta.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Administratora Serwisu (EPOLMED sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie ul. Stalowa 17, 41-506 Chorzów, email: [email protected] o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia w dowolnej formie (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną lub telefonicznie na podane powyżej dane kontaktowe). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego Załącznik 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument np. wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  5. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy odpłatnej Administrator Serwisu dokonuje zwrotu kwoty zapłaconej przez Konsumenta w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia, w którym Administrator Serwisu został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Administrator Serwisu dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  6. Konsument przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że w przypadku skorzystania z Usługi Medycznej przed terminem, w którym upływu prawa do odstąpienia od umowy, nie będzie przysługiwał mu zwrot ceny zapłaconej za Usługę, z której skorzystał.

IX. Reklamacje

  1. Wszystkie reklamacje dotyczące technicznych aspektów funkcjonowania Serwisu należy zgłaszać na adres: [email protected]. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać przyczynę reklamacji.
  2. Wszelkie pozostałe reklamacje związane z korzystaniem z Usług Medycznych należy kierować na adres: [email protected] W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać przyczynę reklamacji.
  3. Administrator Serwisu rozpatrywać będzie reklamacje w terminie 14 dni kalendarzowych.

X. Dane osobowe

Zasady gromadzenia przetwarzania danych osobowych Użytkowników, Beneficjentów Usługi i Pacjentów zawiera Polityka Prywatności: https://epolmed.pl/polityka-prywatnosci 

XI. Postanowienie końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.
  2. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1.09.2024 r 
  3. Administrator Serwisu może dokonywać zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn. Zmiany podyktowane mogą być zmianami w aspekcie technologicznym, prawnym, ekonomicznym lub organizacyjnym prowadzenia działalności Administratora Serwisu, a także zmianami w strukturze lub w treści Serwisu lub oferty Administratora Serwisu. Wszelkie zmiany Regulaminu będą komunikowane Użytkownikom na łamach Serwisu i zaczną obowiązywać od momentu powiadomienia Użytkowników o zmianach, poprzez opublikowanie Regulaminu w nowej treści na stronach Serwisu, z powiadomieniem o treści zmian.
  4. Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na zasady wykonania Umów sprzedaży zawartych przed wejściem w życie danej zmiany.

Załącznik nr 1

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

-

 Adresat: EPOLMED sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie ul. Stalowa 17, 41-506 Chorzów, email: [email protected]

-

 Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi(*)

 Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

 Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

 Adres konsumenta(-ów)

 Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 Data

(*) Niepotrzebne skreślić.