Regulamin Serwisu Internetowego „ePOLMED”

I. Definicje

  1. Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego „ePOLMED”.
  2. Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem https://epolmed.pl/.
  3. Użytkownik – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Serwisu.
  4. Zarejestrowany Użytkownik – Użytkownik, który dokonał rejestracji indywidualnego Konta w Serwisie.
  5. Konto – część Serwisu wydzielona dla danego Użytkownika.
  6. Administrator Serwisu – EPOLMED sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie, ul. Stalowa 17, 41-506 Chorzów, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach pod numerem KRS: 0000692041, NIP: 6312672729, kapitał zakładowy 5.800,00 zł.
  7. Umowa na korzystanie z serwisu – umowa zawierana z Użytkownikiem, który dokonał w Serwisie rejestracji Użytkownika, obejmująca prawo do korzystania z Konta.
  8. Umowa na newsletter – umowa zawierana z Użytkownikiem, który wyraził zgodę na otrzymywanie od Administratora Serwisu informacji handlowej w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  9. Umowa o Świadczenie Usług Medycznych – zawierana pomiędzy Administratorem Serwisu a Użytkownikiem, z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu, umowa o świadczenie Usług Medycznych. Przedmiotem Umowy o Świadczenie Usług Medycznych może być świadczenie konkretnej Usługi Medycznej lub Usług Medycznych, jak również świadczenie Usług Medycznych w ramach zdefiniowanego pakietu Usług Medycznych albo dostępu do wskazanych Usług Medycznych przez czas określony w ramach zdefiniowanego pakietu opieki medycznej. Jest realizowana przez POLMED S.A. oraz wskazanego partnera medycznego.
  10. Usługa Medyczna – opisana w treści Serwisu usługa medyczna służąca profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne, wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, złożone z określonej procedury zdrowotnej oraz niezbędników przekształceń, wymaganych do zrealizowania danego świadczenia zdrowotnego. Usługa Medyczna, w zależności od charakteru, może być również świadczona zdalnie za pomocą środków porozumiewania się na odległość (usługa telemedyczna). Usługa Medyczna może mieć również charakter niemedyczny (umawianie wizyty przez infolinię). Usługa Medyczna polegać może na konsultacji medycznej w formie teleporady, na skutek której po dokonaniu analizy konkretnego przypadku Świadczeniodawca może wystawić e-receptę, e-zwolnienie lub e-skierowanie w ramach konsultacji online.
  11. e-recepta – konsultacja recepturowa, w ramach której lekarz lub inna uprawniona przepisami osoba wykonująca zawód medyczny, na podstawie danych o stanie zdrowia uzyskanych od Pacjenta, zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami, przy wykorzystaniu wszystkich umiejętności zawodowych, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz z uwzględnieniem postępu w zakresie medycyny decyduje, czy istnieje potrzeba wystawienia Pacjentowi recepty na produkt leczniczy lub wyrób medyczny oraz w razie takiej potrzeby wystawia taką receptę.
  12. e-zwolnienie – ambulatoryjne świadczenie zdrowotne, w ramach którego Administrator Serwisu w każdym przypadku zapewnia konsultację medyczną w formie teleporady, oraz na podstawie danych o stanie zdrowia uzyskanych od Pacjenta, zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami, przy wykorzystaniu wszystkich umiejętności zawodowych, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz z uwzględnieniem postępu w zakresie medycyny decyduje, czy istnieje potrzeba wystawienia Pacjentowi zaświadczenia o niezdolności do pracy.
  13. e-skierowanie – ambulatoryjne świadczenie zdrowotne, w ramach którego Administrator Serwisu w każdym przypadku zapewnia konsultację medyczną w formie teleporady, oraz na podstawie danych o stanie zdrowia uzyskanych od Pacjenta, zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami, przy wykorzystaniu wszystkich umiejętności zawodowych, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz z uwzględnieniem postępu w zakresie medycyny decyduje, czy istnieje potrzeba wystawienia Pacjentowi skierowania na badanie specjalistyczne lub konsultację specjalistyczną.
  14. Usługa Dostępu do Dokumentacji Medycznej – oferowana Pacjentom usługa umożliwiająca dostęp do dokumentacji medycznej, w szczególności niektórych wyników badań za pośrednictwem Serwisu.
  15. Rezerwacja Usługi Medycznej – funkcja Serwisu, pozwalająca Użytkownikom na rezerwację wizyty celem świadczenia Usługi Medycznej.
  16. Pacjent – osoba fizyczna, na rzecz której ma być wykonana Usługa Medyczna.
  17. Świadczeniodawca – podmiot leczniczy realizujący Usługę Medyczną na podstawie odrębnej umowy zawartej z Administratorem Serwisu.
  18. Internetowe Konto Pacjenta (IKP) – bezpłatna, internetowa platforma udostępniona przez Ministerstwo Zdrowia w Polsce w ramach serwisu pacjent.gov.pl, pozwalająca na dostęp do informacji związanych ze zdrowiem i świadczeniami medycznymi.
  19. Formularz zamówienia – formularz do przekazania danych Pacjenta za pośrednictwem Serwisu.
  20. TCOP lub Telefoniczne Centrum Obsługi Pacjenta – usługa połączenia głosowego z personelem Administratora Serwisu lub Świadczeniodawcy pod numerem wskazanym w Serwisie.
  21. „Zadaj Pytanie Lekarzowi” – funkcjonalność Serwisu udostępniona w ramach Serwisu wszystkim lub wybranym przez Administratora Serwisu Pacjentom.
  22. Materiał Użytkownika – wszelkie treści wyrażone w dowolnej formie, które Użytkownik zamieszcza w Serwisie w miejscach do tego przeznaczonych przez Administratora Serwisu.
  23. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  24. Konsument – osoba fizyczna korzystająca z Serwisu w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  25. Kodeks Cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
  26. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.

II. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  2. Serwis prowadzony jest przez Administratora Serwisu.
  3. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
    1. podstawowe funkcjonalności Serwisu,
    2. minimalne wymagania sprzętowe umożliwiające korzystanie z Serwisu,
    3. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta,
    4. zasady zawierania Umów o Świadczenia Medyczne za pośrednictwem Serwisu,
    5. zasady świadczenia Usługi Dostępu do Dokumentacji Medycznej za pośrednictwem Serwisu,
    6. zasady Rezerwacji Usług Medycznych,
    7. zasady zamieszczania w Serwisie Materiałów Użytkownika,
    8. tryb postępowania reklamacyjnego,
    9. zasady polityki ochrony danych osobowych,
    10. zasady zmiany Regulaminu.
  4. Minimalne wymagania sprzętowe umożliwiające korzystanie z Serwisu są następujące:
    1. Komputer, smartphone lub inne urządzenie z dostępem do Internetu;
    2. Dostęp do poczty elektronicznej, chyba że Administrator Serwisu wyraźnie wskaże inaczej;
    3. Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 56.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies; albo Google Chrome w wersji 61.0 lub nowszej, Opera w wersji 38, Edge, Safari 11.
  5. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Serwisu oraz pobrać go i sporządzić wydruk.
  6. Podane w Serwisie informacje o Usługach Medycznych, a także o innych towarach lub usługach dostępnych do zakupu za pośrednictwem Serwisu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, nie stanowią natomiast oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.
  7. Administrator Serwisu może organizować samodzielnie lub wspólnie z innymi podmiotami konkursy, promocje i zabawy dla wszystkich lub niektórych Użytkowników. Warunki takich konkursów, promocji lub zabaw określane będą w odrębnych regulaminach dostępnych w ramach Serwisu.
  8. Wszelkie elementy graficzne, rozwiązania techniczne i inne elementy Serwisu, w szczególności kod HTML i XHTML, arkusze CSS, skrypty JavaScript i linki multimedialne, jak również programy komputerowe udostępnione za pośrednictwem Serwisu podlegają ochronie prawnej pod kątem praw autorskich przysługujących Administratorowi Serwisu lub innym podmiotom.
  9. Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z świadczonych za pośrednictwem Serwisu usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i ingerencji w te dane, co może spowodować w szczególności ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Serwisu. Takie skutki może wywołać również niezamierzona instalacja złośliwego oprogramowania. Administrator Serwisu nie rozpoznaje innych szczególnych zagrożeń związanych z korzystaniem z usług drogą elektroniczną.

III. Podstawowe Zasady Korzystania z Serwisu

  1. Użytkownicy mają możliwość założenia w Serwisie indywidualnego Konta poprzez dokonanie rejestracji w Serwisie.
  2. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnionego na stronach Serwisu, w którym Użytkownik musi podać dane oznaczone jako wymagane oraz kliknięcie w link aktywacyjny przesłany przez Administratora Serwisu na podany podczas rejestracji przez Użytkownika adres e-mail.
  3. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe. Użytkownik zobowiązany jest do podania kompletnych, prawdziwych danych.
  4. Aktywowanie Konta następuje po kliknięciu w otrzymany na adres e-mail link i zdefiniowaniu hasła zabezpieczającego dostęp do Konta. Hasło powinno być znane jedynie Użytkownikowi.
  5. Administrator Serwisu może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z Serwisu za pośrednictwem jego Konta, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Serwisu ze skutkiem natychmiastowym w przypadku gdy Użytkownik:
    1. podał w trakcie rejestracji w Serwisie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszenie prawa osób trzecich;
    2. dopuścił się za pośrednictwem Serwisu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich w szczególności dóbr osobistych innych Użytkowników;
    3. dopuścił się naruszenia zobowiązań wskazanych w ust. 7 lub ust. 8 poniżej.
  6. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania z Serwisu nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Administratora Serwisu.
  7. Użytkownik korzystając z Serwisu zobowiązany jest w szczególności do:
    1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa;
    2. niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Serwisu niezamówionej informacji handlowej;
    3. korzystania ze Serwisu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania;
    4. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Serwisu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego;
    5. korzystania ze Serwisu w sposób zgodny z wszystkimi, mającymi zastosowanie przepisami prawa oraz postanowieniami Regulaminu.
  8. Dokonując rejestracji w Serwisie, a także korzystając z Serwisu w jakikolwiek inny sposób, Użytkownik akceptuje niniejszy Regulamin, a w szczególności jego postanowienia o charakterze umownym regulujące stosunek między Użytkownikiem a Administratorem Serwisu oraz zobowiązuje się do przestrzegania prawa przy korzystaniu z Serwisu, w szczególności do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych innych osób, a także do poszanowania dóbr osobistych osób trzecich i Administratora Serwisu oraz poszanowania dobrych obyczajów.
  9. Umowa na korzystanie z Serwisu z Zarejestrowanym Użytkownikiem zawierana jest przez zarejestrowanie konta Użytkownika.
  10. Każdy Użytkownik może zaprzestać korzystania z usług w zakresie korzystania z Serwisu w każdym czasie opuszczając strony Serwisu. Użytkownik Zarejestrowany może rozwiązać umowę o korzystanie z Serwisu w każdym czasie dokonując wyrejestrowania Konta lub wypowiadając umowę na korzystanie z Serwisu, z tym zastrzeżeniem, że brak Konta może uniemożliwić pełne korzystanie z Usług Medycznych. W celu wyrejestrowania Konta Zarejestrowany Użytkownik powinien skontaktować się z administratorem.
  11. Zarejestrowani Użytkownicy powiadamiani są o zmianie Regulaminu również mailem na co najmniej 14 dni przed jego wejściem w życie. Jeżeli Użytkownik nie wypowie umowy w tym okresie, uznaje się, że akceptuje wprowadzone zmiany i korzystanie z Serwisu na nowych zasadach.
  12. Umowa o newsletter zawierana jest z Użytkownikiem na czas nieoznaczony, a każda ze stron może ją rozwiązać w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym.
  13. Użytkownicy, którzy zawarli umowę na newsletter powiadamiani są o zmianie Regulaminu w zakresie usługi newsletter również mailem i mają 14 dni od dnia powiadomienia na rozwiązanie umowy o newsletter przez wypowiedzenie w terminie wskazanym w Regulaminie, jeżeli nie wyrażają zgody na zmiany.

IV. Procedura zawierania i wykonania Umów o Świadczenie Usług Medycznych oraz o zakup Karty podarunkowej

  1. Zawarcie Umowy o Świadczenie Usług Medycznych wymaga posiadania Konta, z wyjątkiem Usług Medycznych, co do których Administrator Serwisu wyraźnie zaznaczył na karcie produktu, że posiadanie Konta nie jest wymagane. W przypadku, jeżeli osobą na rzecz której ma być wykonana Usługa Medyczna jest osoba małoletnia, wymagane jest posiadanie Konta przez przedstawiciela ustawowego takiej osoby i zawarcie Umowy o Świadczenie Usług Medycznych za pośrednictwem tego Konta, a jeżeli dla danej Usługi Medycznej nie jest wymagane posiadanie Konta, Umowa o Świadczenie Usług Medycznych musi być zawarta przez przedstawiciela ustawowego danej osoby małoletniej.
  2. W celu zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Medycznych użytkownik powinien korzystając z Serwisu wybrać Usługi Medyczne, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty oraz informacje dostępne na stronie Serwisu.
  3. Po podaniu przez Użytkownika korzystającego z Serwisu wszystkich niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie zamówienia.
  4. Jeżeli dana Umowa o Świadczenie Usług Medycznych przewiduje, że z Usług Medycznych korzystać mogą (również łącznie z Użytkownikiem) inni Pacjenci, Użytkownik zawierający Umowę o Świadczenie Usług Medycznych zobowiązany jest wskazać dane Pacjentów uprawnionych do korzystania z Usług Medycznych. Zmiana osób uprawnionych do skorzystania z danej Usługi Medycznej wymaga zgody Administratora Serwisu.
  5. Jeżeli dana Umowa o Świadczenie Usług Medycznych przewiduje, że w celu skorzystania z danej Usługi Medycznej należy dokonać Rezerwacji Usługi Medycznej, to zawarcie takiej Umowy wymaga dokonania Rezerwacji poprzez kliknięcie w przycisk „Zamawiam i płacę”.
  6. Chwilą zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Medycznych jest wysłanie na adres e-mail podany przez Użytkownika potwierdzenia przez Administratora Serwisu.
  7. Umowa o Świadczenie Usług Medycznych może mieć formę:
    1. umowy o wykonanie konkretnie wskazanej w Umowie Usługi Medycznej lub Usług Medycznych i wówczas zawierana jest na czas wykonania tej Usługi lub Usług;
    2. umowy uprawniającej do dostępu do wskazanych Usług Medycznych przez czas określony podczas zawierania Umowy o Świadczenie Usług Medycznych w ramach zdefiniowanego abonamentu (dalej jako „Abonament”) i wówczas zawierana jest na czas określony wskazany w Umowie o Świadczenie Usług Medycznych.
  8. W celu zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Medycznych konieczne jest podanie przez Użytkownika danych, w tym danych osobowych, umożliwiające kontakt i oznaczonych przez Administratora Serwisu jako wymagane, w szczególności rzetelne i zgodne z prawdą wypełnienie Formularza zamówienia.
  9. Zawarcie Umowy o Świadczenie Usług Medycznych w formie pakietu Usług Medycznych lub Abonamentu uprawnia Użytkownika do korzystania z tych Usług Medycznych, które zostały opisane w informacji na temat danego pakietu Usług Medycznych lub Abonamentu w chwili zawierania Umowy.
  10. Administrator Serwisu weryfikuje poprawność i kompletność Formularza zamówienia. W przypadku braków lub niejasności może skontaktować się z Użytkownikiem drogą mailową lub telefonicznie w celu ich uzupełnienia. Po pozytywnej weryfikacji Użytkownik może skorzystać z zamówionego świadczenia zdrowotnego, zgodnie z warunkami zawartej Umowy o Świadczenie Usług Medycznych.
  11. Zakup Karty Podarunkowej odbywa się na zasadach określonych dla Umowy o Świadczenie Usług Medycznych, z wyjątkiem przypadków określonych w niniejszym Regulaminie. Karta Podarunkowa jest przekazywana Użytkownikowi w formie elektronicznej na adres e-mail podany podczas zakupu.
  12. Po prawidłowym przeprowadzeniu Usługi Medycznej – tj. wypełnienie wywiadu medycznego oraz rozmowa z lekarzem poprzez chat lub telefon – Pacjent może otrzymać na wskazany adres e-mail lub numer telefonu e-receptę, e-zwolnienie lub e-skierowanie. W przypadku stwierdzenia braku wskazań do przepisania określonego leku, Świadczeniodawca może zaproponować inny lek adekwatny do przeprowadzonego wywiadu oraz stwierdzonych dolegliwości.
  13. Świadczeniodawca podejmuje samodzielnie decyzję o udzielaniu świadczeń zdrowotnych oraz o zasadności wystawienia e-recepty, e-zwolnienia, e-skierowania. Świadczeniodawca może odmówić wystawienia e-recepty, e-zwolnienia, e-skierowania w przypadku powzięcia wątpliwości co do zasadności jego wystawienia, w szczególności w zakresie wątpliwości natury medycznej, istniejących przeciwwskazań, błędów w wypełnionym Formularzu zamówienia lub braku wyraźnych wskazań do leczenia. W szczególności, w celu weryfikacji danych medycznych, Pacjent zobowiązany jest udzielić dostępu do informacji zawartych na Internetowym Koncie Pacjenta, aby sprawdzić, jakie leki i w jakich dawkach Pacjent przyjmował. W przypadku podjęcia przez Świadczeniodawcę decyzji o braku podstawy do wystawienia e-recepty, e-zwolnienia lub e-skierowania Usługę Medyczną uważa się za wykonaną.
  14. W trakcie korzystania z Usługi Medycznej Pacjent może zostać poproszony o podanie dodatkowych informacji o stanie zdrowia, niezbędnych do przeprowadzenia konsultacji medycznych, takich jak np. kopię dokumentacji medycznej, wyników badań, zaleceń lekarskich oraz wszelkich innych dokumentów potwierdzających aktualny stan zdrowia oraz przebyte choroby czy historię przyjmowanych leków.
  15. Świadczeniodawca nie wystawia recept na leki o działaniu narkotycznym, nasennym z benzodiazepiną, testosteron oraz inne leki psychoaktywne.
  16. Posługiwanie się przez Pacjenta nieprawidłowymi danymi oraz przekazanie Świadczeniodawcy nieprawdziwych informacji może skutkować wydaniem błędnej diagnozy lub ustalenia nieprawidłowego sposobu leczenia, co w konsekwencji może doprowadzić do sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia. Pacjent jest zobowiązany do posługiwania się danymi, które dotyczą wyłącznie jego osoby. Wykorzystywanie danych innej osoby lub danych, które nie są prawdziwe stanowi istotne naruszenie Regulaminu.
  17. W przypadku gdy Administrator Serwisu lub Świadczeniodawca nie jest w stanie zweryfikować tożsamości Pacjenta bądź gdy po dokonanej weryfikacji nie ma pewności co do tożsamości Pacjenta, Administrator Serwisu lub Świadczeniodawca jest uprawniony do zażądania podjęcia przez Pacjenta dodatkowych działań weryfikacyjnych lub odmówić dalszego świadczenia Usługi medycznej.
  18. W celu weryfikacji swojej tożsamości Pacjent może zostać zobowiązany do autoryzacji Konta za pomocą profilu zaufanego (węzła krajowego gov.pl) – w przypadku jednak braku możliwości technicznych autoryzacji tożsamości w ten sposób (np. problemy techniczne, brak dostępności usługi) Administrator Serwisu lub Świadczeniodawca może przeprowadzić weryfikację wskazaną w ustępie powyżej.
  19. Administrator Serwisu może udostępnić wszystkim lub wybranym Zarejestrowanym Użytkownikom funkcjonalność polegającą na możliwości złożenia deklaracji wyboru lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) za pośrednictwem Serwisu spośród lekarzy współpracujących z wybranymi przez Administratora Serwisu Świadczeniodawców. Składając deklarację wyboru lekarza POZ Użytkownik gwarantuje, że dane podane w deklaracji są kompletne i prawdziwe. Deklaracja wyboru lekarza POZ nie będzie wiążąca, jeżeli zgodnie z obowiązującymi przepisami danej osobie nie przysługuje w danym roku kalendarzowym prawo do zmiany lekarza POZ. Złożenie deklaracji wyboru POZ wymaga weryfikacji Konta w węźle krajowym i złożenia przez Użytkownika podpisu elektronicznego.

V. Ceny i metody płatności

  1. Ceny Usług Medycznych podawane są w złotych polskich i są cenami brutto, tzn. zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT w wysokości wynikającej z obowiązujących przepisów.
  2. Użytkownik może wybrać udostępnione przez Administratora Serwisu formy płatności za zamówione usługi. W celu dokonania płatności z góry Użytkownik powinien kierować się informacjami dostarczonymi przez Administratora Serwisu lub operatora danej płatności. W przypadku płatności dokonywanych za pośrednictwem operatorów płatności, Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania regulaminów świadczenia usług przez takiego operatora.
  3. Warunkiem skorzystania z Usługi Medycznej jest wniesienie przez Użytkownika opłaty zgodnej z aktualnym w chwili zawierania Umowy o Świadczenie Usług Medycznych cennikiem i podanej w podsumowaniu Umowy o Świadczenie Usług Medycznych przed jej akceptacją przez Użytkownika.
  4. W przypadku zakupu Umowy o Świadczenie Usług Medycznych w formie Abonamentu, Użytkownik zobowiązany jest do dokonywania zapłaty kwoty Abonamentu po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego. Okresem rozliczeniowym jest jeden miesiąc kalendarzowy, chyba że co innego zostało podane w Umowie o Świadczenie Usług Medycznych.
  5. Do każdego Zamówienia wystawiana jest elektroniczna faktura, która udostępniana jest Użytkownikowi na koncie pacjenta, na co Użytkownik wyraża zgodę.

VI. Rezerwacja Usług Medycznych za pomocą Telefonicznego Centrum Obsługi Pacjenta (TCOP)

  1. Skorzystanie z możliwości Rezerwacji Usług Medycznych odbywa się w trakcie zawierania Umowy o Świadczenie Usług Medycznych, a w przypadku Abonamentów później za pośrednictwem Serwisu lub dedykowanej infolinii i może być wymagane w celu skorzystania z danej Usługi Medycznej.
  2. Do Rezerwacji Usług Medycznych za pośrednictwem TCOP stosuje się postanowienia niniejszego rozdziału, chyba że co innego wynika z treści Regulaminu.
  3. W celu dokonania Rezerwacji Usług Medycznych Użytkownik wybiera jeden z dostępnych terminów wskazanych w Serwisie i dokonuje zatwierdzenia lub dzwoni pod numer TCOP podany w Serwisie.
  4. Po rozmowie z Użytkownikiem, TCOP rezerwuje termin Usługi Medycznej i przesyła na podany adres e-mail link do dokonania płatności. Rezerwacja staje się potwierdzona po opłaceniu Usługi, a Użytkownik otrzymuje e-mailowe potwierdzenie rezerwacji.
  5. W przypadku Umowy o Świadczenie Usług Medycznych z zakresu: pakiety profilaktyczne, szczepienia, diagnostyka, celem dokonania Rezerwacji Usług Medycznych z Użytkownikiem lub wskazanym przez Użytkownika Pacjentem kontaktuje się przedstawiciel Świadczeniodawcy odpowiedzialnego za wykonanie danej Usługi.
  6. Dokonując Rezerwacji Usługi Medycznej Użytkownik lub Pacjent zobowiązuje się, że uprawniony Pacjent stawi się w ustalonym terminie celem skorzystania z Usługi Medycznej.
  7. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że świadczenie niektórych Usług Medycznych może wymagać wcześniejszego przygotowania (np. przybycia Pacjenta na badanie na czczo) lub dostarczenia odpowiednich informacji (np. odnośnie alergii Pacjenta). W przypadku, jeżeli Pacjent nie spełni warunków świadczenia Usługi Medycznej, Świadczeniodawca lub Wykonawca Usługi uprawnieni są do odmowy udzielenia świadczenia Usługi Medycznej. Administrator Serwisu, celem przekazania Użytkownikowi w formie mailowej wytycznych dotyczących przygotowania się do danej Usługi Medycznej.
  8. W przypadku odwołania Rezerwacji Usługi Medycznej będącej usługą telemedyczną na krócej niż 3 godziny przed jej rozpoczęciem z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Pacjent lub Użytkownik, Użytkownikowi nie jest zwracana cena za zakupioną Usługę Medyczną. W przypadku odwołania Rezerwacji Usługi Medycznej niebędącej usługą telemedyczną na krócej niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Pacjent lub Użytkownik, Użytkownikowi nie jest zwracana cena za zakupioną Usługę Medyczną.
  9. W przypadku wystąpienia przeszkody w realizacji Usługi Medycznej w terminie wynikającym z Rezerwacji Usługi Medycznej z przyczyn leżących po stronie Administratora Serwisu lub Świadczeniodawcy, Administrator Serwisu lub Świadczeniodawca może zaproponować Użytkownikowi zmianę terminu Rezerwacji Usługi Medycznej. W przypadku wyrażenia przez Użytkownika zgody, pomiędzy Stronami obowiązuje nowy termin Rezerwacji Usługi Medycznej. Jeśli Użytkownik nie wyrazi zgody – zwracane mu są środki.

VII. Usługa Dostępu do Dokumentacji Medycznej

  1. Usługa Dostępu do Dokumentacji Medycznej, w szczególności w zakresie wyników badań, dostępna jest dla wybranych przez Administratora Serwisu Usług Medycznych oraz Świadczeniodawców.
  2. Usługa Dostępu do Dokumentacji Medycznej świadczona jest za pośrednictwem Serwisu – po wystosowaniu wniosku o nadanie uprawnień i zweryfikowaniu tożsamości.
  3. Wyniki badań objęte Usługą Dostępu do Dokumentacji Medycznej udostępniane są niezwłocznie, po uzyskaniu wyników badań.
  4. W ramach Usługi Dostępu do Dokumentacji Medycznej Użytkownik może uzyskać dostęp do dokumentacji medycznej powstałej po dacie uzyskania dostępu. Dostęp ten nie stanowi udostępnienia dokumentacji medycznej w rozumieniu ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i w żaden sposób nie ogranicza uprawnień pacjentów wynikających z ww. ustawy do uzyskiwania dostępu, kopii i odpisów dokumentacji medycznej.

VIII. Zamieszczanie Materiałów Użytkownika

  1. Zarejestrowani Użytkownicy mogą użyć udostępnionej w Serwisie funkcjonalności w celu opublikowania Materiałów Użytkownika w dozwolonych przez Administratora Serwisu miejscach, o ile są one zgodne z niniejszym Regulaminem. Administrator Serwisu może podjąć decyzję o niepublikowaniu danego Materiału Użytkownika.
  2. Wszelkie działania podejmowane przez Użytkowników w ramach Serwisu polegające na zamieszczaniu Materiałów Użytkownika, ich ocenie oraz komentowaniu, a także cel tych działań, powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, w szczególności zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym.
  3. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za swoje działania, w tym za Materiały Użytkownika zamieszczane w Serwisie.
  4. Zamieszczając jakiekolwiek Materiały Użytkownika, Użytkownik gwarantuje, że będą one zgodne z mającymi zastosowanie przepisami prawa oraz nie będą naruszać żadnych praw osób trzecich. W przypadku, jeżeli osoba trzecia zgłosi przeciwko Administratorowi Serwisu lub osobom z jego personelu jakiekolwiek roszczenie lub zarzut związany z Materiałami Użytkownika, Użytkownik związany będzie do doprowadzenia do zwolnienia Administratora Serwisu lub członków jego personelu z odpowiedzialności w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie oraz do pokrycia wszelkich szkód i kosztów, jakie Administrator Serwisu lub dany członek jego personelu poniósł w związku z wystąpieniem przez osobę trzecią z takim roszczeniem lub zarzutem. Na potrzeby niniejszego ustępu za osobę trzecią uważany będzie także organ administracji publicznej, a za roszczenie również każdy nakaz, zakaz, kara, grzywna itp. wydany lub nałożony przez taki organ.
  5. Materiały Użytkownika powinny być zredagowane w czytelny sposób, nie mogą mieć charakteru reklamowego i nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa, zasad współżycia społecznego, dobrych obyczajów (w tym dobrych praktyk) oraz praw osób trzecich, w szczególności nie mogą zawierać:
    1. wypowiedzi wulgarnych lub obraźliwych, w tym dotyczących innych Użytkowników,
    2. wypowiedzi naruszających zasady dobrego wychowania i etykiety,
    3. treści propagujących przemoc, treści drastycznych, bądź nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii lub konfliktów między narodami,
    4. treści naruszających dobra osobiste (w szczególności wizerunku) lub prawa autorskie osób trzecich.
  6. Niedozwolone jest zamieszczanie w Serwisie odnośników do stron internetowych, na których zawarte są treści, o których mowa w ustępie 5 powyżej.
  7. Zamieszczając Materiały Użytkownika w związku z realizacją Usługi Medycznej, Użytkownik udziela Administratorowi Serwisu nieodpłatnej, niewyłącznej i ograniczonej terytorialnie licencji na ich wykorzystanie wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji tej usługi. Licencja ta wygasa wraz z zakończeniem obowiązywania umowy na korzystanie z Serwisu przez Użytkownika.
  8. Jeżeli Użytkownik zamieszcza w ramach Materiałów Użytkownika swój wizerunek, wyraża zgodę na jego publikację wyłącznie w ramach Serwisu i tylko w związku z realizacją zamówionej Usługi Medycznej. Zgoda ta może zostać w każdej chwili odwołana przez Użytkownika.
  9. Zamieszczając w ramach Materiałów Użytkownika wizerunek osoby trzeciej, Użytkownik zapewnia, że posiada zgodę na jego wykorzystywanie w zakresie wskazanym w ust. 7, którą to zgodę na piśmie pod rygorem nieważności jest zobowiązany przekazać Administratorowi Serwisu na każde jego żądanie.
  10. Użytkownicy są zobowiązani do powstrzymania się od spamowania Serwisu oraz do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu i korzystanie z usług Serwisu w sposób uciążliwy dla innych Użytkowników.

IX. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy przez Użytkownika będącego Konsumentem

  1. Postanowienia niniejszego rozdziału mają zastosowanie do następujących umów zawartych z Konsumentem lub z klientem będącym osobą fizyczną zawierającą daną umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej:
    1. Umowy na korzystanie z Serwisu;
    2. Umowy na newsletter;
    3. Umowy o Świadczenie Usługi Medycznej;
    4. Umowy o zakup Karty podarunkowej.
  2. Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy wskazanej w ustępie 1.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Administratora Serwisu (EPOLMED sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie, ul. Stalowa 17, 41-506 Chorzów, email: [email protected]) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia w dowolnej formie (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną lub telefonicznie na podane powyżej dane kontaktowe). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego Załącznik 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument np. wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  5. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy odpłatnej Administrator Serwisu dokonuje zwrotu kwoty zapłaconej przez Konsumenta w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia, w którym Administrator Serwisu został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Administrator Serwisu dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  6. Konsument przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że w przypadku skorzystania z Usługi Medycznej przed terminem, w którym upływa prawo do odstąpienia od umowy, nie będzie przysługiwał mu zwrot ceny zapłaconej za Usługę, z której skorzystał.
  7. Konsument wyraża zgodę, aby usługa w postaci skorzystania z Karty podarunkowej została w całości świadczona przed zakończeniem upływu czasu na odstąpienie od umowy wskazanej w pkt 1 powyżej. Usługa ta zostaje wykonana w chwili skorzystania z Karty podarunkowej i z tą chwilą Konsument traci prawo do odstąpienia od umowy wskazanej w pkt 1 powyżej, co Konsument przyjmuje do wiadomości.

X. Reklamacje

  1. Wszystkie reklamacje dotyczące technicznych aspektów funkcjonowania Serwisu należy zgłaszać na adres: [email protected]. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać przyczynę reklamacji.
  2. Wszelkie pozostałe reklamacje związane z korzystaniem z Usług Medycznych należy kierować na adres: [email protected] lub telefonicznie na numer 58 775 95 99. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać przyczynę reklamacji.
  3. Administrator Serwisu rozpatrywać będzie reklamacje w terminie 14 dni kalendarzowych.

XI. Dane osobowe

  1. Zasady gromadzenia przetwarzania danych osobowych Użytkowników, Beneficjentów Usługi i Pacjentów zawiera Polityka Prywatności stanowiąca Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

XII. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.
  2. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 06.05.2025 r.
  3. Administrator ma prawo do zmiany postanowień Regulaminu. Zmiana postanowień Regulaminu może nastąpić w przypadkach uzasadnionych potrzeb związanych z polityką sprzedażową i marketingową oraz zmianami w przepisach prawa lub ich interpretacji, w szczególności w sytuacji:
    1. zmiany przepisów prawa mającej wpływ na świadczenie przez Sprzedawcę usługi prowadzenia Konta lub na sprzedaż Usług – w zakresie niezbędnym do dostosowania Regulaminu do tej zmiany,
    2. modernizacji Konta, polegającej na zmianie jego funkcjonalności – w zakresie niezbędnym do dostosowania Regulaminu do tej zmiany,
    3. zmiany oferty w zakresie niezbędnym do dostosowania Regulaminu do tej zmiany;
    4. zmiany nazw produktów lub usług;
    5. zmiany lub wejścia w życie nowych interpretacji przepisów prawa;
    6. zmiany danych Administratora;
    7. zmiany zasad zawierania i rozwiązywania umów zawieranych za pośrednictwem portalu;
    8. konieczności dokonania sprostowania omyłek pisarskich lub zapewnienia, by zapisy Regulaminu były jednoznaczne.
  4. Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Użytkownika przypisany do jego Konta co najmniej na 14 dni przed planowanym wprowadzeniem zmian w życie.
  5. Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na zasady wykonania Umów sprzedaży zawartych przed wejściem w życie danej zmiany.

Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

  1. Adresat: EPOLMED sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie, ul. Stalowa 17, 41-506 Chorzów, email: [email protected].
  2. Ja/My niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi.
  3. Data zawarcia umowy/odbioru.
  4. Imię i nazwisko konsumenta(-ów).
  5. Adres konsumenta(-ów).
  6. Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej).
  7. Data.